Bad Rothenbrunnen

Voor het eerst sinss we hier zijn hadden we een hele avond en nacht regen gehad. De weergoden waren ons echter weer goed gezind want om 7 uur ’s ochtends hield het op met regenen. Toen we een uurtje later de tent uitkwamen was het prachtig buiten met bergen in de zon en wolken in het dal beneden ons.
We besloten er een rustige ochtend van te maken met wat lezen, wasje draaien en Luus en Kilian konden heerlijk spelen. Pas na de lunch trokken we de bergschoenen aan en gingen we op pad.
Het doel was deze keer Bad Rothenbrunnen, een berghotel dat  bekendheid geniet vanwege een heilzame bron die even hogerop in de bergen ontspringt. Het hotel kan alleen te voet worden bereikt door een wandeling langs een kloof met watervallen. De rit er naar toe was wat enerverend. Eerst deden we vlakbij de camping met de auto “spiegeltje tik”  met een Oostenrijker die boos kijkend terug kwam rijden om vervolgens laconiek zijn schouders op te halen (zijn spiegel was stuk, de onze niet). Vervolgens bleek de weg naar het begin van de wandeling zeer smal met flinke afgronden. Ruimte om te passeren was er nauwelijks dus reden we met angst en beven op elke bocht af.
Gelukkig ging het allemaal goed en begonnen we aan de wandeling. Het pad op de heenweg was stijgend maar  eenvoudig en na een half uur bereikten we het hotel. Het was een prachtig gebouw in een al even mooie omgeving.

Eén van de watervallen onderweg

Wandeling langs de beek

Hotel Rothenbrunnen

Luus en Kilian voelden zich meteen op hun gemak bij het meertje met een fontein. Na wat gedronken te hebben begaven we ons op de terugweg, deze keer via de andere kant van het dal waar het pad veel smaller was. Vlak voor het einde liepen we nog langs de Kessana Schlucht, een enorm diepe kloof waar een kolkende rivier door stroomde.

De Kessana Schlucht

Op de terugweg boodschappen gedaan en een ijsje gegeten op de camping. Papa klom met Luus en haar vriendinnetjes Maria en Lieke tegen de steile helling op achter de camping om nog even van het uitzicht te genieten.

Luus en haar vriendinnetjes

Morgen gaan we waarschijnlijk een laag topje beklimmen dat uitkijkt op de camping. Voor woensdag zijn de voorspellingen slecht dus dan plonzen we in het dichtstbijzijnde binnenzwembad.

2 reacties

1. Wat hebben jullie toch een mazzel met het weer! Lijkt beetje op 1e keer Bretagne, toen ook al zo goed! En zoveel mooie wandelingen nabij! Stik mazzel trouwens met die Oostenrijker. Wij trokken 3jr geleden aan het kortste end met een Belgische muts in de Pyreneen. Linker spiegel in binnenkant verbrijzeld! Ook zij haalde de schouders op, zo van ‘dikke pech’ en een welles nietes over wiens fout het was..veel plezier nog de laatste daagjes voordat jullie naar de Heimat afreizen!

2. Het hotel heeft een super ligging. Je zegt, het hotel kan alleen te voet worden bereikt. Ik zie wel een auto staan. Jullie hebben een mooie gevarieerde vakantie. En mazzel met het weer. Dat kan ik niet zeggen.
    Met Simba is het Ok. Plezier nog. De tijd vliegt. X. Oop.