Loctudy – Ile Tudy

De schaduwen op de tent bij het opstaan beloofden veel goeds, na de zonovergoten dag van gisteren was er behoefte aan meer zon en warmte. Tijdens eerdere bezoeken aan de camping was de naburige bakker nooit bezocht. De camping heeft zelf helaas geen verse broodjes ’s ochtends, iets wat wij wel het grootste manco vinden, dus moet er voor croissantjes de toevlucht worden genomen tot de kant-en-klare versie of een ritje naar de bakker. We kozen voor het tweede en het moet gezegd worden, de croissantjes waren het ritje in de auto waard. Voor het gezamenlijke ontbijt hadden we de toevlucht genomen tot het plekje naast onze tent vol in de zon.

Met z'n vieren bakken in de ochtendzon

Met z’n vieren bakken in de ochtendzon

Voor het middagprogramma hadden we het idee om een boottochtje te maken van Loctudy naar Ile Tudy, twee vissersdorpen die uitkijken over de baai van Benodet. Het overtochtje per boot duurt een maar een minuut of tien maar dat vonden we eigenlijk net mooi. Na een rit van ruim een half uur kwamen we aan in de haven van Loctudy en het bootje dat elk kwartier ging bracht ons naar de overkant.

Aankomst van de boot

20160801_130754

Aan boord

Na een wandeling door Ile Tudy vonden we een mooi strandje waar we neerploften om een broodje te eten. Dankzij  een vooruitziende blik van Nicole hadden we voor Luus en Kilian een badpak en zwembroek ingepakt en op het zonnige strand kon het niet anders dan dat deze gebruikt moesten worden. Gwen, Luus, Roy  en Kilian hadden zich in een noodtempo omgekleed en waren helemaal tevreden met een paar uur pootje baden en van het uitzicht genieten (dat laatste dan vooral door de papa’s en mama’s).

Luus en Gwen in de branding

Een handvol schelpen

In de loop van de middag zagen we de bewolking al toenemen en aangezien in de weersverwachting al werd gesproken over regen later op de dag, gingen we weer op pad naar de boot. Het plan om nog ijsjes te kopen werd snel vergeten door de onzettend dure ijsjes, voor bijna drie Euro per IJsje waren er betere alternatieven te bedenken. De terugtocht per boot was al met wat miezerige regen en wat hardere wind, we waren blij dat we uiteindelijk weer bij de auto aankwamen.

De ijsjes werden alsnog gevonden bij een supermarkt op de terugweg, waarbij na enig denken door de kinderen unaniem werd gekozen voor Toblerone ijsjes die we in Nederland nog nooit hadden gezien. Het avondeten bestond weer uit de lekkere Crepes die op de camping werden verkocht. Tijdens het eten zaten we, vooral de mannen, wat chagerijnig te kijken naar de regen die inmiddels weer neermiezerde. De verwachting voor de komende dagen in helaas niet beter, hopelijk valt het allemaal mee.